Met kinderen naar Zeeland

Zeeland heeft alles! Je kan hier mooie steden en dorpjes bezoeken, naar de dierentuin en natuurlijk naar het strand!

Zeeland is de provincie met de meeste zonuren. Dus pak je zonnebrand maar in en ga lekker op vakantie in eigen land.

Wij hebben er een hele leuke minivakantie gehad. We zijn 3 nachten weggeweest en bezochten Middelburg, Vlissingen, Zoutelande en Renesse. Wel toen de coronamaatregelen nog van kracht waren. Maar we hebben ons zeker niet verveeld. Lees maar snel verder

Eerste stop: Middelburg, hoofdstad van Zeeland

Wij wonen zelf aan de grens van de provincie van Zeeland. En na een uurtje rijden kwamen we aan in Zeeland. Ik had een hotel uitgekozen waar je met kinderen lekker de ruimte hebt en die midden in het centrum ligt.

Bij hotel Loskade 45 werden we hartelijk verwelkomt en de receptionist liep maar al te graag mee om alles te laten zien in de kamer. We hadden een hotel appartement. Met kitchenette, 2 kamers, een zithoek en eethoek. Een soort kleine bungalow alleen dan in een hotel. Dus we hoefden niet onze eigen linnen en beddengoed mee te nemen.

We hadden de fietsen mee en die konden mooi in het schuurtje naast onze kamer. Nadat we de auto uitgeladen hadden zijn we de fiets opgestapt en hebben we Middelburg bezocht.

Steegjes, monumenten en winkels

We begonnen met een van de oudste steegjes van Middelburg. Deze zijn ook gebruikt voor film sets zoals die van Michiel de Ruyter. Tenminste dat vertelde de receptionist ons en die geloven we dan maar. Langs deze stegen lopen we verder het centrum in. Langs oude kerken en mooie monumenten.

Zoals ik al zei waren wij er toen de coronamaatregelen van kracht waren. Winkelen zat er dus niet in. Maar daar waren we toch al niet voor gekomen. We wilden de stad zien!

Mooie monumenten

Als je door de hoofdstad van Middelburg wandelt zie je overal mooie monumenten staan. Het stadhuis is een van die mooie historische gebouwen gelegen aan de markt. Middelburg heeft een rijke historie doordat het een handelstad van de VOC is geweest.

Prachtige kerken en monumenten hebben wij gezien. Het Zeeuws museum is ook een bezoekje waard. Dit museum is gelegen in een oude Abdij en omdat wij het museum toen nog niet in konden i.v.m corona hebben wij op het plein de Abdij bekeken. Ook van buiten is dit erg mooi om te bezoeken.

Er is heel veel te zien in Middelburg. Haal bij de VVV een wandeltocht zodat je de leukste plekken niet mist.

Naar Vlissingen op de fiets

De volgende dag zijn we op de fiets naar Vlissingen gegaan. Je kan zo'n fietstocht zo lang maken als je zelf wilt. Je fiets langs weilanden en dorpjes. Wij wilden de tocht niet te lang maken voor de kinderen en zijn via Oost Souborg gereden. We zijn ongeveer 45 minuten onderweg geweest en hebben genoten van het prachtige uitzicht wat Zeeland te bieden heeft.

Onderweg hebben we gezellig wat gegeten en gedronken langs een dorpje waar een picknicktafeltje stond. Er moest natuurlijk wel even bijgetankt worden.

Vlissingen met zijn mooie strand en vele schepen.

Toen we in Vlissingen waren aangekomen viel ons op dat de schepen erg dichtbij kwamen langs de kust. Heel gaaf om te zien. Tijd voor een ijsje en even te genieten van dit mooie uitzicht. Ik heb mij laten vertellen dat tijdens het cruise seizoen erg veel cruiseschepen langskomen. Dit schijnt echt heel machtig te zijn om naar te kijken.

Omdat we in Vlissingen zelf nergens in konden zijn we lekker het strand opgegaan. Er was een leuke glijbaan voor de kinderen en we hadden natuurlijk wat te spelen bij ons. De kinderen vermaken zich altijd wel op het strand. En wij konden even lekker bijbruinen.

Na een korte wandeling langs de kust was het alweer tijd om terug te fietsen. Dit kan makkelijk door een lange rechte weg te nemen. Wij hadden die lange weg windje tegen. Dus een borreltje hadden we wel verdiend toen we terug waren in het hotel.

Morgen weer een nieuwe dag en dan gaan we naar Renesse!

Via Zoutelande naar Renesse

Na het uitchecken in Middelburg rijden we naar Zoutelande. We wilden graag de kust zien en door de duinen lopen.

Wat een uitzicht heb je hier over het water! Alsof ik op vakantie ben in het buitenland. We lopen eerst een stuk langs het strand en gaan daarna de duinen in. Hier kan je ook langs bunkers lopen en genieten van het mooie uitzicht. De kinderen zoeken ondertussen naar schelpen en stokken.

Op de terugweg komen we langs een leuke speeltuin en pauzeren we even in het zonnetje. Daarna is het tijd om de auto weer in te gaan en naar Renesse te rijden.

Renesse

In Renesse slapen we in de Herberg. Midden in het centrum. Ondanks dat alles dicht is straalt het een en al gezelligheid uit. De zon schijnt en alle restaurantjes hebben take away. Als we geinstalleerd zijn gaan we eens een rondje lopen dit dorpje en wat te eten halen.

De volgende dag hebben wij de fiets gepakt en hebben we een stukje door Renesse gefietst. Groot is het niet, wel gezellig en knus. In Renesse zit ook een kabouterbos. En we zijn natuurlijk naar het strand geweest.

Het kabouterbos bij slot Moermond

Langs het landgoed van slot Moermond vind je het kabouterbos. De route is niet heel lang en je gaat samen met je kinderen langs verschillende kabouterdorpjes en huizen. Het is erg leuk om te doen.

Onze kinderen keken hun ogen uit. Overal waar je kijkt zijn er wel kabouters. Kabouters die trouwen, kabouters die de was doen of kabouters die lekker voor de caravan zitten. Superleuk om zo een wandeling te maken.

Extra leuk natuurlijk dat je langs slot Moermond loopt wat een extra bezienswaardigheid is.

Renesse strand

Na het kabouterbos besluiten we richting het strand te fietsen. Het is heerlijk weer en we hebben de emmertjes en schepjes bij ons.

Voordat je op het strand bent moet je even de duin over. Goed voor je conditie en als je boven bent heb je een supermooi uitzicht over het strand. Voor deze duinen is een gezellig plekje waar we wat kunnen eten.

Je kan hier ook fietsen langs de duinen en zo is er opeens een dag voorbij. Tijd om naar huis te gaan.

Wil jij nou ook een leuke vakantie hebben in Zeeland? Klik dan hier voor de leukste kindvriendelijke accommodaties.